събота, 30 март 2013 г.

БРАННИЧЕСКИ ОБЕТИ (1941г.)






 Обет на бранника:

„Аз съм бранник и моето сърце принадлежи на царя на българите и на моя народ.
Обречен съм да бъда страж на Родината, творец на нейния живот и да я пазя всякога и от всеки, който пречи на нейния възход.”

Обет на бранничката:

„ Аз съм бранничка и моето сърце принадлежи на царя на българите и на моя народ.
Обречена съм да поддържам неугасващо огнището на българския род, да вливам ведрост и вяра в народната душа и да обогатявам вечното съкровище на българския бит.”

Обещание на орлето:

„Аз съм горд и стремителен като орле.
Моето младо сърце е пълно с обич към царя на българите и моята родна земя.
Обещах – ще бъда изпълнителен и смел, за да стана достоен бранник.”


(Сборник от упътвания, окръжни и наредби за работа в "Бранник". С., 1944 г., с. 1-2)

1 коментар:

  1. БРАННИК МАРШ

    Ний Бранници сме щедро надарени,
    със мощни и стоманени гърди.
    Българийо за тебе сме родени,
    Съдба велика Бог ни отреди.

    С младежки жар обичаме народа,
    сплотени сме край българския Цар.
    На свободата свята и свещена
    днес Бранникът е най-добър пазач.

    Ний Бранници сме щедро надарени,
    със мощни и стоманени гърди.
    Българийо за тебе сме родени,
    Съдба велика Бог ни отреди.

    ОтговорИзтриване